Förskoleklass 2024-2025

Välkommen till Böle Byskola!

Vi hälsar er välkomna till en informationsträff tisdag 19 september kl.18.00-19.00 i förskoleklassens lokaler.

På mötet kommer vi att berätta om skolan och fritids, inskolning under våren, hur vi jobbar och hur vi tar emot barnen när de börjar till hösten. Vi pratar om hur det är att gå i en friskola och hur vår organisation ser ut. Självklart finns även utrymme för era frågor och funderingar. Ni får träffa våra förskollärare och lärare som har hand om årets förskoleklass samt skolans rektor. Alla som har barn som ska börja förskoleklass nästa höst måste göra sina val på kommunens webbportal under januari månad. Detta gäller även om man väljer friskola, däremot har vi vårt eget kösystem. Vi vill hålla vår kölista så uppdaterat som möjligt för att kunna lämna besked till er om ni får plats hos oss. Det är därför väldigt viktigt att ni snarast meddelar oss om det inte längre är aktuellt för ert barn att gå på Böle Byskola.

För att vi ska kunna placera er rätt i kön är det även viktigt att vi har aktuella uppgifter med rätt adress så vi ser om ni hör till upptagningsområdet. Maila ev ändringar till vår administratör kristina.petri@bolebyskola.se Vi kommer att berätta mer om detta på mötet och se till så att ni känner er trygga och har full koll på vad som gäller! Om Ni inte har möjlighet att komma på mötet vill vi att ni meddelar oss så vi vet att ni fortfarande är intresserade och så vi kan erbjuda information på annat sätt. Varmt Välkomna!

Vänliga hälsningar Rektorn Eva-Märet Nordenberg och förskoleklasslärarna. tel. 063-371 85, 070–3718556 tel. 063-37185 eva-maret.nordenberg@bolebyskola.se

FILM OM SKOLVAL (Från Östersunds kommun)