Ansök till oss

Välkommen till Böle Byskolans kösystem.

Här kan du som vårdnadshavare ansöka en plats. Du behöver en e-postadress för att göra detta. Om du inte har en giltig e-postadress kan du skapa en utan kostnad på t ex Gmail eller Hotmail.

Personuppgifter
För att kunna administrera ditt barns köplats i vårt system krävs att du lämnar person- och adressuppgifter för ditt barn samt att du anger kontaktuppgifter till dig som vårdnadshavare. Här kan du läsa om hur vi behandlar dina uppgifter.

Elever med skyddad id
För att ställa en elev med skyddad id i kö måste du kontakta oss via exp@bolebyskola.se , alternativt kontakta oss.

Nyanlända elever

Urvalsprinciper

Böle Byskola har ett eget kösystem. Turordningen i Böle Byskola kösystem är:

1. Syskons förtur
2. Geografiskt (Slandrom – Fannbyn)
3. Anmälningsdag –  Ålder på barnet då ni ställer barnet i kön. För adoptivbarn räknas ankomst till Sverige som födelsedatum.

Syskonförtur innebär att förtur ges till barn som har syskon som går i samma skola vid tidpunkten för antagningen. Preliminärt besked om syskonförtur lämnas när ansökan registreras – dock kan detta komma att ändras om syskonet slutar på skolan innan det blir aktuellt med antagning.

Hur gör man en intresseanmälan och när kan man göra den?

Man kan göra den när som helst på vår hemsida. Vi rekommenderar att ni gör en ansökan så tidigt som möjligt för att säkra en plats, eftersom vi jobbar med ett så kallat kösystem som antagningsprincip. Du kan anmäla intresse flera år innan ditt barn skall börja på skolan för att säkra en plats. Har ni fler yngre eller äldre barn som är intresserade bör ni även ansöka för dem, eftersom de då blir registrerade i kösystem.

Om ni är nyinflyttad eller vill göra skolbyte i Östersund eller bor i en annan kommun och ditt barn vill börja hos oss. Ni kan göra en ansökan till oss under pågående läsår genom att fyll i formuläret nedan. Det är bra att ni först kontaktar oss som ditt barn vill byta till, för att kontrollera att det finns plats. klicka på länken för att komma in på Östersunds Kommun

För att ansöka till att stå i kön, fyll i formuläret nedan. Vi skickar           ett bekräftelse när vi har fått in din anmälan. ( Ansökan skickas             automatisk till administratören; Kristina Petri 063-371 85) Det är viktigt att ni dela skolan eventuell ny post- eller mejl-adress om dessa ändras under kötiden. Vi behöver korrekta kontaktuppgifter för att  kunna nå er.

Vid eventuella frågor, kontakta: Rektorn Eva- Märet Nordenberg, 063-37185

Barnets namn: *
Personnummer: *
Vill börja år *