Allergi och allergi/specialkost

Det är viktigt att alla barn och personal trivs och mår bra på våran skolan. Vi är tacksamma om största möjlighet hänsyn visas och att följande iakttas: För att även våra barn med allergi ska må bra som möjligt har vi kommit överens om att här är vi fri från:

Nötter: På skolan får aldrig nötter eller produkter där nötter ingår finnas. Det gäller både dag- kvällstid.

Djurhår: Vi klappar inte pälsdjur precis innan vi går till skolan.

Hästlukt: Vi använder aldrig samma kläder i stället och på skolan.

Dofter: Vi använder inte starka parfymer, vi använder inte sprayer i omklädningsrummen eller starkt doftande tuschpennor.

Dammsamlingar: vi plockar undan våra saker så det blir rena ytor att städa.

Matallergi/ specialkost: Det är viktigt att lämna information om barnets allergi/intolerans via registreringsblanketten.  Det ska här tydligt framgå vad barnet/eleven är allergiskt mot, symtom samt vad som händer om barnet får i sig allergien. Om det finns medicinering ska detta också anges och bifogas instruktioner för dosering, var medicinen förvaras och hur man ska ge den på bästa sätt. Registreringsblanketten lämnas till klassläraren som ser till att levererande kök får en kopia tillsammans med ett aktuellt kort för placering i matpärmen.

Beställning av specialkost

Omedelbart meddela förändringar i kosten till levererande kök.