Annersia vänner

Vi är en förening för alla som bor i bygden. Föreningen är en ideell förening som startade år 2003 för att äga Böle Byskola AB. Vårt viktigaste uppdrag är att äga skolan och säkra dess framtid. Vi arbetar också för livskvalité på Annersia.

Böle Byskola och Restaurang Källan är av stort värde för dig som bor här. Du är värdefull som medlem i föreningen. Genom ditt medlemskap bidrar du till att föreningen kan vara en stabil och trygg ägare som ger skolans elever och koncernens personal arbetsro. Tillsammans kan vi då fortsätta utveckla Böle Byskola som vår träffpunkt och genom samverkan med goda krafter göra Annersia till bästa stället man kan bo på.

Vilka är med i Annersia Vänner? Alla som betalat medlemsavgiften blir medlem och är därigenom med i föreningen som äger skolan.

Vår uppgift är att äga skolan och säkerställa skolans framtid som en idéburen verksamhet utan vinstuttag till ägarna. Vi ger ägardirektiv till skolan, men vi lägger oss inte i skolans arbete.

Är du medlem i Annersia Vänner och känner för att engagera dig eller vill ha någon aktivitet, så ta kontakt med oss så hjälps vi åt. Vi vill sätta guldkant på tillvaron för de som bor på Annersia. Några av de saker vi har gjort:

• Sponsrat Böle byskolas årliga skidresa till Hovde/Bydalen
  • Köpt jul och sommarpresent till personalen på skolan
  • Sponsrat Svartsjöspåret, Marieby IF, Guldkustens Skoterklubb
  • Stötta Skol-IF
  • Haft höst och vårmarknad med backluckeloppis

Vi vill vara en samordnande kanal mot myndigheterna när det gäller olika planer som kommunen och andra aktörer har för Annersia.

Bli medlem idag! Inbetalningsavi 2022

Styrelsen består av:

Anna Fryklöf – ordförande

Lotta Lingblom Lööv – sekreterare

Sven Nilsson – kassör

Elin Lindroth

Marita Ångström

Josephine Edström

Kontakta oss: avstyrelse@gmail.com  Kom ihåg att titta på och

gilla vår facebooksida: Annersia Vänner