Skolskjutsregler/ungdomskort

Här kan ni läsa om skolskjuts/ungdomskort som gäller i Östersunds kommun.

Skolskjuts/ungdomskort

Om du förlorar ditt kort

Kortet är en värdehandling och gäller bara för dig. Det första kortet du får är helt kostnadsfritt, men tappar du bort det eller om det förstörs kostar det 125 kronor att få ett nytt.

Om du tappat ditt kort eller om det inte fungerar kan du anmäla det till oss genom att ringa mellan 8.00 och 12.00 på vardagar, eller dygnet runt genom att fylla i på länstrafikens hemsida.

När du har ni anmält förlorat eller förstört kort kontrollerar kommunen uppgifterna, spärrar det gamla kortet och beställer ett nytt från Länstrafiken. För att du ska få ditt nya kort så snart som möjligt behöver vi din anmälan före klockan 12.00 på vardagar.

Ersättningskortet hämtas och betalas på busstorget i Östersund (GIII). Om du bor i utkanten av kommunen kan du begära att få ersättningskortet skickat med posten.

menu-logo